بهترين طراحي ها بهترين طراحي ها .

بهترين طراحي ها

ويژگي هاي يك لوگو خوب چيست؟

طراحي لوگو يك مهارت كاربردي و مهم در دنياي امروز است كه در هر كسب و كار و استارت آپي در يك برهه زماني به آن نياز پيدا مي كند. امروزه لوگو يك جلوه بصري مهم شناخته مي شود كه مي تواند در جذب مخاطب و شناساندن يك شركت و يك مجموعه به مخاطبان هدف خود در جامعه، بسيار موثر و دقيق عمل كند. اما تمام اين مزايا و موارد به طراحي آن بستگي دارد كه بايد با در نظر گرفتن ويژگي هاي مختلفي انجام شود.براي آگاهي از قيمت طراحي لوگو به سايت آرمكده مراجعه كنيد.

لوگو چيست؟

لوگو ها، آرم هايي هستند كه به نمايندگي از يك سازمان يا شركت معين از طريق يك تصوير بصري، قابل درك و تشخيص مي باشند. يك آرم معمولاً شامل نمادها ، متن هاي اختصاري يا هر دو است. آرم ها اغلب توسط يك گرافيست با مشورت يك شركت و كارشناسان بازاريابي ساخته مي شوند.

به طور كلي در مورد انواع اين آرم ها مي توان گفت سه دسته آرم وجود دارد كه معمولا و غالبا به صورت تركيبي استفاده مي شوند. اين سه دسته عبارتند از:

  • Ideographs: تصاوير با فرم آزاد كه مي توانند كاملاً انتزاعي باشند.

  • picographs: تصاوير نمادين و نمايشي.

  • logotype: نمايش هاي متني ساده ، مانند حروف اول يك شركت.

تصوير شماره يك

ويژگي هاي يك لوگو خوب كدام اند؟

به طور كلي در مورد ويژگي هاي يك آرم و لوگو خوب مي توان به چهار اصل مهم اشاره نمود كه عبارتند از:

  • بايد مناسب با مخاطب باشد: هميشه بهترين آرم ها، جالب ترين آنها نيستند بلكه آرم هايي موفق هستند كه بتوانند با مخاطبان هدف سازگار تر بوده و جذاب تر باشند.

  • آرم ها بايد به راحتي خواندني باشند: در مورد اين ويژگي مي توان گفت آرم هايي كه بتوانند به راحتي رمزگشايي شده و منظور خود را به مخاطب برسانند، مي توانند موفق تر باشند.

  • نشان واره ها بايد متمايز باشند: در واقع آرم ها، نماد هاي بصري هستند كه يكي از مهمترين ويژگي هاي آنها، بايد متمايز بودن شان باشد. چرا كه هر نماد بايد حداقل در يك منطقه بتواند خود را به وسيله يك آرم يا نماد از ديگران متمايز سازد.

  • آرم ها بايد مقياس پذير باشند: در واقع در اين رابطه بايد گفت آرم ها بايد بتوانند مقياس ها و اندازه هاي متفاوتي داشته باشند و به راحتي متناسب با كاربرد هاي مختلفشان، مورد استفاده قرار گيرند.

تصوير شماره دو

مهمترين ويژگي هاي يك لوگو خوب

از مهمترين ويژگي هاي ديزاين لوگو مي توان به موارد مختلفي اشاره نمود كه عبارتند از:

  • نشان واره بايد بتواند ذات برند شما را به مخاطب منتقل كرده و بفهماند. بهترين آرم ها، آرم هايي هستند كه بتوانند به سرعت فلسفه و هدف برند و كسب و كار شما را بيان كنند.

  • نشان واره ها بايد بهترين سبك از ميان انواع مدل هاي مختلف يك طراحي لوگو را داشته باشند. همانطور كه گفتيم، آرم ها امروزه در سبك هاي مختلفي نظير Wordmarks، Brandmarks، Combination marks، Emblems و ... طراحي مي شوند كه هر كدام ويژگي هاي خاص خود را دارند.

  • بهتر است براي سفارش لوگو، طراحي آن را به گونه اي انتخاب كنيد كه نشان واره شما، شامل نام بيزينس و كسب و كارتان باشد. اين نام مي تواند به صورت خلاصه نيز بيان شود.

  • رنگ و شكل دو ويژگي از مهمترين ويژگي هاي لوگو خوب است. در واقع رنگ بايد علاوه بر اينكه بتواند مخاطب را جذب كند، بايد يك رابطه اي با كسب و كار و شركت يا سازمان شما داشته باشد. به عنوان مثال آرم ناسا شامل رنگ هاي قرمز، سفيد و آبي است كه بخش عمده آن آبي به رنگ آسمان و فضا است.

  • همينطور شكل مهمترين ويژگي يك آرم است. به طور كلي لـوگو ها در اشكال مختلفي طراحي مي شوند كه از نظر روانشناسي، اين نوع اشكال مي تواند بيان كننده احساساتي خاص باشد. به عنوان مثال مي توان گفت يك تصوير دايره اي مي تواند نمادي از احساسات دوستانه و دعوت كننده و يك تصوير مثلثي مي تواند بيانگر اقتدار، رهبري و تسلط باشد. 

تصوير شماره سه

ديگر ويژگي هاي مهم در طراحي logo 

همچنين در پاسخ به اينكه ويژگي هاي يك لوگو خوب كدام اند؟ بايد به ويژگي هاي ديگري نيز اشاره نمود كه عبارتند از:

طراحي لوگو بايد ساده، انعطاف پذير از نظر اندازه، مرتبط و زيبا باشد. اين آرم ها بايد طوري طراحي شوند تا به راحتي در ذهن و دل مشتريان و افراد قرار گرفته و مهم از آن در اين جايگاه ماندگار شوند. شما مي توانيد با طراحي ظريف، در نظر گرفتن روانشناسي رنگ ها و اشكال و استفاده از جملات و عبارات خاص، اين كار را انجام دهيد. همچنين آرم ها بايد طوري طراحي شوند تا بتوان از آن در جاهاي مختلفي استفاده كرد. همچنين بهتر است از نام برند يا شركت خود به صورت اختصاري يا بدون اختصار در نشان واره استفاده كنيد.

يكي ديگر از مهمبترين ويژگي هايي كه بايد در طراحي اين نوع آرم ها و نشانه هاي بصري به آن توجه داشت، هميشگي بودن آن است. نشان واره بايد طوري طراحي شود تا پس از يك برهه زماني ارزش و اعتبار خود را با تغييراتي كه در سبك زندگي، علم و ... ايجاد مي شود، از دست ندهد.

تصوير شماره چهار

جمع بندي

در نهايت بايد گفت اين جلوه هاي بصري و گرافيك است كه بخش مهمي از هر مجموعه را تشكيل مي دهد و مي تواند مخاطبين و مشتريان بسياري را به خود جذب كند. نشان واره يا logo عنصر كوچكي و مهمي از دنياي گرافيك است كه در دنياي امروز به وفور كاربرد دارد و هر كسب و كاري با هر برند و نام و نشاني، به آن نياز پيدا خواهد كرد.

براي طراحي و ساخت يك لوگـو اصولي و حرفه اي، لازم است اين كار توسط يك طراحي خبره كه از مهارت بالا در طراحي، خلاقيت و روان شناسي و در كنار آن درك صحيح نياز مشتري بهره مند است، انجام گيرد. شما مي توانيد براي طراحي هاي logo و جلوه هاي بصري خود، از طريق وب سايت ما اين كار را انجام دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۵۷:۵۰ توسط:س.خ موضوع:

طراحي لوگو حرفه اي | نكات و ويژگي ها

طراحي لوگو حرفه اي نيازمند دانش و مهارت هاي خاصي در حوزه گرافيك، روان شناسي و فرهنگ جامعه است. امروزه لوگو بخشي جدايي ناپذير از هر برند و كسب و كار و سازماني است كه سعي مي شود تا به گونه اي طراحي شود تا علاوه بر ساده بودن، جذاب و خلاصه و در عين حال منحصر به فرد باشد. اما براي ايجاد اين ويژگي هاي مهم، لازم است تا يك سري نكات ريز و مهم در نظر گرفته شود كه در اين مقاله مي خواهيم به معرفي بخشي از آنها بپردازيم.

لوگو 

logo يا آرم، يك جلوه و عنصر بصري است كه براي معرفي برند، شركت يا كسب و كار شما به كار مي رود. امروزه شركت هاي تجاري، كسب و كار هاي مختلف، ادارات و مجموعه هاي گوناگون از اين المان گرافيكي استفاده مي كنند تا بتوانند به نوعي خود را در ميان مخاطبان و افراد جامعه معرفي كنند.

به طور كلي استفاده از علائم، نشانه ها و تصاوير از مدت هاي بسيار دور استفاده مي شده است. در زبان فارسي به اين عنصر گرافيكي، نشان واره نيز گرفته مي شود. در ادامه با ما همراه باشيد تا در مورد انواع logo، ويژگي ها و طراحي آن مطالب مفيدي را بيان كنيم.

تصوير شماره يك

طراحي لوگو حرفه اي

طراحي لوگو يك مهارت و حرفه است كه در آن بايد به ريزه كاري ها و ظرافت كاري هاي بسياري توجه شود. به عنوان مثال بايد يك فرد طراح logo بتواند چه از ديدگاه آن كسب و كار و چه از ديدگاه مشتري به لوگو بنگرد. از طرفي با روان شناسي رنگ ها و اشكال آشنا باشد و بتواند با استفاده از عناصر مختلف و يا ايجاد طرح هاي خاص و متفاوت، نيازها و خواسته هاي مشتري را بيان كند.

همچنين در طراحي لوگو حرفه اي بايد به انواع آن نيز اشاره نمود كه عبارتند از:

  • استفاده از تصاوير كه شامل انواع لوگو هاي آيكونيك، سمبوليك و پيكتوگرام مي شود

  • استفاده از نوشتار كه شامل لوگوهاي مونوگرام، لوگوتايپ، وردمارك، تايپ بيس مي شود.

  • تركيب و تلفيق اين دو كه لوگوي تركيبي نام دارد.

طراحي لوگو مهارت بسياري مي طلبد. به همين خاطر امروزه در صنعت گرافيك، افراد گرافيست به طور مستقل در اين زمينه نيز آموزش هاي مختلفي را مي بينند تا بتوانند با استفاده از خلاقيت و خواست مشتري در كنار برخي از نكات مهم روانشناسي، لوگو هاي منحصر به فردي را طراحي كنند.

تصوير شماره دو

نكات مهم در طراحي لوگو حرفه اي

در طراحي لوگو حرفه اي لازم است نكات بسياري در نظر گرفته شود كه سعي مي كنيم بخش مهمي از آنها را بيان كنيم. در اولين گام از طراحي لوگو حرفه اي، لازم است هدف، توضيحات و نوع فعاليت آن شركت يا كسب و كار به طور كامل براي طراح بيان شود. ذكر نكات اضافي مانند وقايع مهم يا تاريخچه اي از شركت نيز مي تواند كمك كننده باشد.

در مرحله بعد لازم است طراح اين خواسته ها را بررسي كرده، جامعه هدف را شناسايي و روند طراحي را شروع كند. بهتر است طراحي لوگو با رسم طرح هاي اوليه به صورت دستي روي يك كاغذ انجام شود. شما مي توانيد در ابتدا چندين طرح ساده و مرتبط با موضوع كه به ذهنتان مي رسد را رسم كرده و سپس با الگوگيري از همه آنها و يا تركيب آنها، يك طرح اوليه از الگو نهايي ايجاد كنيد. همچنين در اين مرحله لازم است توجه كنيد كه طرح ها و اشكال الگو خود روانشناسي خاصي دارند. به طور مثال در يك دايره نمايانگر حس دعوت و دوستي و يك مثلث نمايانگر حس قدرت و تسلط است. 

تصوير شماره سه

ويژگي هاي logo در طراحي حرفه اي

علاوه بر نكته بسيار ريز و مهمي كه در انتهاي مطلب قبل بيان كرديم، در طراحي لوگو حرفه اي بايد به ويژگي هاي زير نيز اهميت داده شود كه عبارتند از:

  • سادگي، خلاصه و فشرده بودن: يكي از ويژگي هاي طراحي حرفه اي لوگو، سادگي و در عين حال خلاصه بودن آن ها است. لوگو بايد بتواند نام برند يا شركت را به صورت كامل يا به طور خلاصه بيان كند.

  • رنگ ها: رنگ ها پس از شكل، دومين ويژگي و نكته مهم يك طراحي لوگو حرفه اي است. رنگ ها روانشناسي خاص خود را دارند كه لازم است در مورد آنها تحقيق شود. در اين قسمت بايد بهترين رنگ، جذاب ترين و مرتبط ترين رنگ ها براي نوع فعاليت آن شركت در نظر گرفته شود.

  • اندازه: بهتر است لوگو را طوري طراحي كنيد تا بتوانيد از آن در محصولات، اسناد و جاهاي مختلف استفاده كنيد. همچنين بهتر است لوگو را به صورت متقارن طراحي كنيد. خوانايي و سايز مناسب از ويژگي هاي مهم طراحي حرفه اي لوگو است.

  • مدل لوگو: لازم است با انواع لوگو ها آشنا شويد. سپس از بهترين سبك يا مدل آن براي كسب و كار مورد نظر خود استفاده كنيد.

از ديگر نكات و ويژگي هاي طراحي لوگو حرفه اي مي توان به كهنه نشدن و از مد نيفتادن لوگو در گذر زمان، به كار بردن نام برند يا شركت، سبك بودن طراحي لوگو براي درك سريع و بهتر آن، انعطاف پذيري لوگو، استفاده از فونت هاي منحصربفرد و دلنشين در لوگو، هويت بخشي به لوگو و ... اشاره نمود.

تصوير شماره چهار

قيمت طراحي logo

به طور كلي قيمت طراحي لوگو حرفه اي به عوامل مختلفي بستگي دارد كه اين عوامل مي توانند شامل موارد زير باشند:

  • نوع لوگو كه مي تواند به صورت تصويري، متني يا تركيب اين دو باشد

  • طراحي دو يا چند زبانه كه اين نوع طراحي هزينه و وقت بيشتري را مي طلبد.

  • سطح طراحي لوگو كه علاوه بر اينكه هزينه بيشتري را مي طلبد، زمان بيشتري از سوي چندين طراح براي آن گذاشته مي شود تا طراحي لوگو به صورت انحصاري براي كسب و كار ايجاد شود.

  • المان هاي به كار رفته در لوگو كه مي تواند اشكالي ساده، كاراكتر يا تركيب آنها باشد.

  • طراحي چند اتود


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۵۳:۴۱ توسط:س.خ موضوع: